HerstelWYS
Groepstraining
Een eetstoornis is complex en voor de buitenwereld vaak onbegrijpelijk. Goedbedoelde adviezen als “ze moet gewoon weer gaan eten” doen vaak pijn, omdat jij als naaste weet hoe diep de onmacht en verwarring werkelijk zitten
In mijn groepstraining voor naasten creëren we een veilige plek waar je niet hoeft uit te leggen wat je voelt. In een warme groep van ouders en partners vind je de erkenning en steun die je nu zo hard nodig hebt. Door inzichten te delen, groeit niet alleen je begrip voor de ziekte, maar ook je eigen kracht. Stap voor stap ontdek je dat er hoop is en dat je er niet alleen voor staat.
Wat kun je verwachten?
In zes avonden van telkens twee uur duiken we samen in de essentie van herstel:
- Begrip & Impact
Wat doet een eetstoornis met een mens en het gezin?
- Maaltijd- en emotiecoaching
Praktische tools voor de moeilijkste momenten.
- Het herstelproces
Hoe ziet de weg naar een gezond leven eruit?
- Zelfzorg
Hoe blijf je overeind terwijl je zorgt voor een ander?
Wanneer is groepstraining iets voor jou?
- Je zoekt (h)erkenning en wil mensen ontmoeten die hetzelfde meemaken
- Je wil beter begrijpen wat een eetstoornis inhoudt en hoe je ermee kan omgaan
- Je leert graag in groep en wil praktische handvaten ontdekken
Wil je graag aansluiten bij dit groepstraject?
Wanneer?
Houd dan zeker mijn socials of nieuwspagina in de gaten voor nieuwe reeksen. Ik werk bewust met kleine groepen (ongeveer zes gezinnen) zodat er ruimte is voor ieders verhaal.
Kostprijs
De investering bedraagt 25 € per training. Dit is een investering in jezelf als ouders om sterker te staan in je ouderrol en in de ondersteuning van je dierbare.
Waar?
De trainingen kunnen fysiek of online doorgaan, afhankelijk van de groep.